T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / SURUÇ - Suruç Ali Eroğlu İlkokulu

OYUNCAKLARLA SUDOKU-BİGEP

BİGEP kapsamında yapılan etkinliklerimiz ile bu projemizde; Çevresinde ve günlük yaşamındaki nesneleri (lego, taş, boncuk , şişe kapakları vb..) basit örüntülerle kodlama yapabilme becerisini kazandırmak amaçlanmıştır. Projede emeği geçen proje uygulayıcı okul öncesi öğretmenlerimiz Zeynep TURHAN ve Asiye ZAMAN'a emeklerinden dolayı minnettarız...

19-04-202419-04-202419-04-202419-04-202419-04-202419-04-202419-04-202419-04-202419-04-202419-04-202419-04-202419-04-2024Çocuklara temel düzeyde kodlama becerisi kazandırılmak istendiği için öğretmenler tarafından lamine edilmiş kademeli sudoku oyun kağıtları hazırlandı. Günlük yaşamda , sınıftaki oyunlarda kullanılan masa oyuncakları tercih edildi. Basitten zora doğru iki kademeli olarak oyun formu hazırlandı. Çocuklar görsel materyale dikkatlerini vererek renkleri, yönleri, nesnelerin diziliş sırasını, sayma becerisini oyun formunda eksik olan nesneyi bulmaya çalıştı. Yanlış koyulan nesneyi fark edip oyun formu üzerinde yer değişikliği yaptılar. Oyuncaklar sudokuyu kavrayan çocuklar hata yapan akranlarına yardımcı oldular.İkinci aşamada çocuklar grup oluşturarak oyuna devam etti. Sayılar ve nesneleri birlikte kodlarayarak oyun formuna yerleştirdiler.Eğlenerek bolca düşünerek öğrendiğimiz bir süreç oldu. Dikilen oyun torbalarına masa oyuncakları koyularak eve her çocuğa ait bir oyun formu gönderildi. Etkinliğe ailelerin katılımı sağlandı. Çocukların verilen görevi yerine getirmeleri ,göreve ilişkin işlem basamaklarını sıralamaları, görevlerini yerine getirirken yorum yaptıkları gözlemlendi. Kendi düşünme süreçlerini fark edebilmeleri ve bu süreçleri yönetebilmeleri gözlendi. Var olan durumu değerlendirip duruma göre tekrar düzenleme ve değişiklik yapabildikleri fark edildi. Üst bilişsel becerileri kullanan çocukların, göreve ilişkin uygun strateji seçmesi ve kullandığı stratejileri açıklaması düşünme süreçlerini, nasıl düşündüğünü ve düşünme stratejilerini açıklayabilmekte hatalarını fark edebilmekte etkinliğe ilişkin sorular sorabildiği gözlenmiştir. Çocukların problem çözme becerilerine katkı sağlandı. Grup ve işbirliği yaptıkları için akran öğretiminin öğrenme sürecine büyük katkı sağladığı gözlemlendi. Aile katılımı eve gönderilen materyallerle sürecin devam etmesine olumlu katkı sağladı. Çocukların aileyle kaliteli vakit geçirmeleri sosyal duygusal anlamda da olumlu gelişim sağlamıştır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.04.2024 - Güncelleme: 19.04.2024 16:31 - Görüntülenme: 17
  Beğen | 0  kişi beğendi